Eerste betaalde digitale mini magazine F&L Media

Bij F&L Media zijn we continu op zoek naar nieuwe mogelijkheden om onze content op de markt te brengen. Voor het eerst doen we dit nu met een betaald digitaal mini magazine dat geheel is toegelegd op nieuwe iPhone-gebruikers.

De geheel nieuwe en digitale iPhone Startersgids richt zich op mensen die onlangs overstapten van een oude iPhone of Android-telefoon naar een nieuwe iPhone. In 23 pagina’s wordt de nadruk gelegd op de overstap en worden de belangrijkste features van de iPhone en het besturingssysteem iOS (14) uitgelegd. De gids vertelt hoe je gemakkelijk alle informatie als je contacten, foto’s maar ook je Google-account overzet. Het geeft ook antwoord op vragen als wat je allemaal kunt instellen, hoe je belt, hoe je goede foto’s maakt en eenvoudig bewerkt, of hoe je het toetsenbord handig gebruikt. Daarmee is het niet alleen voor overstappers een waardevolle gids, maar ook voor mensen die al jaren een iPhone gebruiken.

Nieuw publiek

Uniek aan het mini magazine is dat het exclusief digitaal wordt aangeboden voor een bedrag van 1,99 euro. Met dit nieuwe product wordt een nieuw publiek aangesproken dat geïnteresseerd is in de specifieke informatie die het overstappen naar de nieuwe iPhone gemakkelijk maakt en de belangrijkste hoogtepunten van het gebruiksgemak van een Apple telefoon bespreekt.

De iPhone Startersgids is overigens niet het eerste digitale mini magazine van F&L Media. Eerder werden er al mini magazines gepubliceerd van Foodies, iCreate en Gardeners’ World. De iCreate-gids is echter wel het eerste betaalde digitale mini magazine. Eerdere mini magazines werden voornamelijk gebruikt om mensen in aanraking te laten komen met onze producten.

F&L Media-directeur Arjan Kropman: “We geloven sterk in magazines en denken daarbij niet in print of digitaal, maar we bereiken met onze niche merken vooral mensen die bovengemiddeld geïnteresseerd zijn in een onderwerp. Lezers van iCreate zijn meer dan gemiddelde Apple-gebruikers en hoe sterk die groep mensen als doelgroep ook is, hij is relatief beperkt in omvang. De content die we voor hen maken is in een andere samenstelling echter minstens zo interessant voor een andere doelgroep. Met dit eerste betaalde mini magazine bereiken we die voor ons nieuwe groep mensen. We raken steeds meer bewust van het feit dat we unieke en waardevolle content maken en ontdekken nieuwe manieren om die waardevolle content bij de mensen te krijgen die de waarde ervan inschatten. Dat gaat allemaal met veel uitproberen, vallen en opstaan, en bijschaven.”

Uitdagingen

“Onze branche was nog nooit zo spannend. We staan voor de uitdaging om mensen te laten inzien dat goede content wat waard is en dat gratis content eigenlijk niet bestaat; een nieuwssite zal altijd op de een of andere manier aan de lezer/kijker willen en moeten verdienen. De veiligste en eerlijkste manier om aan content te verdienen, maar ook om content tot je te krijgen is door direct voor de informatie te betalen. Het is goede, duidelijke informatie die een heel specifiek doel heeft: meer waarde uit je dure iPhone halen en de overstap naar je nieuwe telefoon vergemakkelijken. Voor dat alles is 1,99 euro een heel redelijk bedrag lijkt mij. Bovendien kan ik me voorstellen dat ook telefoonaanbieders als Vodafone, KPN en T-Mobile interesse hebben in dergelijke hyper informatieve content. We roepen al jaren dat we bij iCreate de handleiding schrijven die je van Apple zelf niet krijgt. Nu doen we daar dan ook echt wat mee.”

De iPhone Startersgids is aan te schaffen via: https://www.icreatemagazine.nl/shop/iphone-startersgids/

Voor meer informatie over het product of over F&L Media kunt u contact opnemen met Arjan Kropman.

Afbeelding voor Eerste betaalde digitale mini magazine F&L Media