F&L Media eerste uitgever in Nederland met Readly Exclusive magazine
Met ‘De tien meest belangrijke elektrische auto’s van 2021’ is het Auto Review-special magazine van F&L Media het eerste exclusieve magazine voor Readly in Nederland. De special is vanaf zaterdag 27 februari exclusief voor de abonnees van de app te lezen op het Readly-platform.
Digitale magazine
In ‘De tien belangrijkste elektrische auto’s van 2021’ behandelt de redactie van Auto Review de tien elektrische auto’s die in 2021 bepalend gaan zijn op de markt. Het gaat hierbij onder meer om de Volkswagen ID. 3, de Tesla Model 3 en de Polestar 2, maar ook om geheel nieuwe modellen van Skoda, Audi en Hyundai en zelfs om de Goupil G4, het boodschappenautootje van supermarkt Picnic. De special bestaat uit een mix van bewerkte artikelen uit het magazine, maar ook uit bewerkte berichten van de website en geheel nieuwe artikelen. Het digitale magazine geeft een mooi beeld van wat er inmiddels op de markt is, maar ook van wat er komen gaat.
Exclusieve special voor Readly
Readly is een all-you-can-read-app waarop abonnees voor een vast maandbedrag duizenden magazines vanuit de hele wereld kunnen lezen. Sinds enige jaren zijn de magazines van F&L Media aangesloten bij dit Netflix-achtige platform voor magazines. Onder het label Readly Exclusive kunnen internationale uitgevers nieuwe magazines exclusief op het platform publiceren. Gerenommeerde internationale uitgevers als Axel Springer, Falkemedia en Weka Media Publishing gingen F&L Media voor met het publiceren van exclusieve specials voor Readly.
Jaap Peters, hoofdredacteur Auto Review, over het magazine: “De elektrische auto is doorgebroken. Wij beleven er op de redactie steeds meer plezier aan, ondanks onze aloude liefde voor benzineauto’s. Automerken werken in razend tempo om de nadelen van de hoge prijs, de beperkte actieradius en de lange oplaadtijden van elektrische auto’s te elimineren. Bovendien wordt de keuze uit verschillende modellen steeds uitgebreider. Hopelijk brengt deze speciale digitale uitgave de lezers ook in de juiste stemming: elektrisch rijden is nieuw, spannend en bovenal hartstikke leuk.”
Nieuwe doelgroep
Arjan Kropman, directeur F&L Media, over de samenwerking: “Wij hebben al enkele jaren bijzonder positieve ervaringen met Readly. Het platform biedt ons de kans om met onze magazines een heel nieuwe doelgroep te bereiken, en om met onze kwalitatieve content nieuwe omzet te genereren. Hoewel de markt voor Nederlandstalige magazines niet zo groot is als de Duitstalige of Engelstalige markt, vinden we het heel belangrijk om dit project samen met Readly op te pakken en te onderzoeken wat het Readly en ons brengt. De keuze voor een special over elektrische auto’s ligt daarbij voor de hand. In zowel de auto-industrie als de magazinemarkt is duurzaamheid van groot belang. De opkomst van zowel digitale magazines als elektrische auto’s zijn hiervan het bewijs. Logisch ook dus om onze eerste Readly Exclusive-magazine over elektrische auto’s te laten gaan en onder het merk Auto Review uit te brengen. Bij succes hebben we al volop ideeën voor het vervolg. In de toekomst verwachten we hiermee ook voor partners en adverteerders een nieuwe doelgroep te kunnen bereiken.”