Grote restylingen voor Auto Review en Historisch Nieuwsblad
Twee magazines van F&L Media hebben voor 2021 een grote restyling gekregen. De vormgeving van zowel Historisch Nieuwsblad als Auto Review werden helemaal bij de tijd gebracht.
Historisch Nieuwsblad
Voor Historisch Nieuwsblad stond de restyling al geruime tijd op de agenda. Het magazine werd enkele jaren geleden aangepast naar aanleiding van het succes van andere geschiedenismagazines op de markt. Destijds werd gekozen voor een meer uitbundige, populaire vormgeving. Met de nieuwe vormgeving gaat het magazine terug in de tijd. Er is gekozen voor een strakke, rustige en moderne opmaak met minder uitbundig kleurgebruik. De restyling werd onder leiding van hoofdredacteur Annemarie Laven door de vaste vormgevers van Twin Media uitgevoerd. Belangrijk was om de foto’s meer ruimte te geven en het geheel rustiger te laten ogen. Met de nieuwe en ingetogen vormgeving wordt de nadruk veel meer op de kwalitatief sterke inhoud gelegd.
Nieuw logo
Opvallend aan de restyling van Historisch Nieuwsblad is het geheel nieuwe, en moderne logo: de stilistische HN. Het nieuwe logo zorgt voor een snellere herkenbaarheid in het vak. Voorlopig zal de volledige naam van het magazine nog onderdeel blijven uitmaken van het totale beeldmerk. Het eerste nummer met de nieuwe vormgeving en het nieuwe logo is nummer 12 van 2020.
Historisch nieuwsblad werd in 2019 samen met Filosofie Magazine en Maarten! van VBK Uitgevers overgenomen. De drie magazines zijn inmiddels toegevoegd aan het portfolio van F&L Media.
Auto Review
De restyling van Auto Review werd intern uitgevoerd door de vormgevers van F&L Media, onder leiding van Nick Groenewold. Ook voor dit magazine geldt dat de nadruk is komen te liggen op de inhoud. Nieuwe lettertypes, groter geplaatste foto’s en meer eenheid zorgen ervoor dat de artikelen meer naar de voorgrond treden en maken de leeservaring prettiger. Lezers weten beter waaraan ze toe zijn en worden automatisch door het magazine geleid. Auto Review 1 2021 is het eerste gerestylde nummer dat is verschenen.