Latte van Friesche Vlag

Latte van Friesche Vlag is in samenwerking met barista’s speciaal ontwikkeld om thuis het perfecte melkschuim te maken. Door de inzet van zowel offline als online uitingen in foodies en koken & genieten werd deze melk bij potentiĆ«le kopers onder de aandacht gebracht. Doordat de campagne enkele maanden na de eerste publicatie werd herhaald met nieuwe uitingen, werd de positie van Friesche Vlag extra versterkt.

Afbeelding voor Latte van Friesche Vlag
Bereik
  • 223.000 foodlovers via print
  • 70.000 unieke bezoekers online
  • 45.000 bezoekers van de Huishoudbeurs

Huishoudbeurs

De aanwezigheid van Friesche Vlag op de Huishoudbeurs mocht niet onopgemerkt aan de bezoekers voorbijgaan. Met een grote sampling actie werden 45.000 flyers, ontworpen en gedrukt door F&L Media, verspreid. Tevens is deze flyer als insert geplaatst in foodies.

Print

De printuitingen bestonden uit een spread branded content in foodies en koken & genieten aangevuld met een spectacular shopping, coveradvertentie en flyer in dezelfde edities. Op de shoppingpagina’s werd productinformatie, nieuws en trends van Friesche Vlag gedeeld. Met tips voor het lekkerste melkschuim werd de lezer in de branded content spreads geprikkeld om zelf aan de slag te gaan.

Online

Op de website van foodies en koken & genieten is een making of van de fotoshoot geplaatst. Dit filmpje is doorgeplaatst op Instagram en Facebook met een gesponsorde post. Door middel van nieuwsbrieven en bannering is extra exposure gecreƫerd onder een breed publiek.