

Contextueel adverteren: in de kern van je doelgroep
Met steeds strengere privacy- en cookiewetgeving wordt online adverteren steeds ingewikkelder. Het antwoord is simpel: adverteer daar waar je doelgroep logischerwijs is. Niet door middel van technologie of het omzeilen van wetgeving, maar juist door simpel na te denken. De nichemerken van F&L Media zijn daar perfect voor.
Cookies steeds meer aan banden
Cookies zorgen ervoor dat websites je kunnen volgen op internet. Hoe kwam je op de website terecht? Waar kijk je naar, wat lees je? En wat is je volgende stap die je maakt op het web? Zo kan een website gegevens van een specifieke bezoeker vastleggen. Bijvoorbeeld waar je interesses liggen. De afgelopen jaren werd het vastleggen van deze informatie steeds meer aan banden gelegd door internationale wetgeving. Bezoekers moeten inmiddels bij het bezoeken van een website actief toestemming geven om informatie vast te leggen en data op te bouwen. Het gevolg is dat websites steeds minder weten van de bezoeker, en adverteerders steeds meer met hagel moeten schieten.
Adverteer op een website die past bij je product
De oplossing van het nieuwe gebrek aan informatie voor de adverteerder is echter kinderlijk eenvoudig: ga op zoek naar een website die naadloos aansluit bij je product. Deze vorm van aansluiting bij de doelgroep wordt contextueel adverteren genoemd: adverteren van je product binnen de juiste context, binnen de juiste niche. Pannen verkopen beter op een website waar mensen met koken bezig zijn. Tuingereedschap verkoopt beter op een website waar hobbytuiniers antwoord op hun vragen vinden. Maar ook kan er via contextueel adverteren op demografische gegevens gericht worden, zoals geslacht, leeftijd of opleidingsniveau.
Schieten met scherp: hogere conversie tegen lagere kosten
Contextueel adverteren betekent dat je schiet met scherp. Je bereikt een kleinere doelgroep, maar wel een doelgroep die veel beter bij je product past en daardoor beter converteert. Een lager bereik met een hogere conversie biedt een gelijk resultaat, maar tegen lagere kosten, omdat je niet betaalt voor het bereiken van een consument die niet op je product zit te wachten. Je betaalt niet voor het bereik, maar voor de kwaliteit van wie je bereikt: de liefhebbers van jouw product.
Contextueel adverteren bij de merken van F&L Media
De nichemerken van F&L Media lenen zich door de duidelijk begrensde onderwerpen uitstekend voor contextueel adverteren. Of het nu gaat om auto’s, koken, tuinieren, Apple of ICT; de websites van F&L Media bieden de relevante doelgroep voor jouw product.
Samen nog gerichter adverteren
Wil je nog gerichter adverteren, dan kan dat ook. Bij F&L Media worden jouw advertenties geplaatst bij de voor jouw product meest relevante artikelen. Het is zelfs mogelijk dat de redactie unieke content creëert die specifiek gericht is op jouw product. Op deze manier kunnen jouw productcampagnes moeiteloos worden aangesloten op de content van de website voor optimale resultaten. F&L Media deed de afgelopen jaren al veel ervaring op met deze manier van werken met haar eigen producten. Waarbij de samenwerking tussen redactie en content, en marketing en conversie uniek zijn.
Afrekenen via CPV of CPC
Samenwerkingen met de merken van F&L Media zijn allemaal uniek en kunnen tot in detail op maat gemaakt worden. Daarbij kunnen met betrekking tot de kosten ook verschillende keuzes gemaakt worden. Zo kan er in samenspraak gekozen worden voor lagere costs per view voor brand building of hogere, maar ook meer efficiente costs per click gericht op conversie. De meest uitgebreide campagnes worden versterkt in print en voorzien van (branded) content.
Wil je meer informatie over onze titels of wil je meer weten over de mogelijkheden van adverteren bij F&L Media kom dan in contact met een van onze accountmanagers.
Meer informatie over de titels of benieuwd naar de advertentiemogelijkheden?
Een greep uit de mogelijkheden:
- Online of in print adverteren
- Contentcreatie
- Leadgeneratie