Impressie plantenmarkt
Impressie plantenmarkt

Gardeners’ World Ambachtelijke Plantenmarkt 

Gardeners’ World brengt ambachtelijke planten en kennis samen op unieke markt.

Voor het tweede jaar organiseerde tuinmagazine Gardeners’ World de Biologische Plantenmarkt. In twee dagen bezochten elfduizend tuinfanaten de markt op landgoed De Wiersen om biologisch gekweekte planten te kopen en tuininspiratie op te doen. 

Uniek in zijn soort

De plantenmarkt is om verschillende redenen uniek. Niet in het minst om de prachtige setting in het oosten van het land, weg van de randstad. Ook uniek is de benadering van hoofdredacteur Anne Wieggers. De toelatingseisen voor kwekers zijn strikt, maar wanneer je door de ballotagecommissie komt, is deelname kosteloos. Ook de toegangsprijs voor de consument wordt bewust laag gehouden om een gemêleerd publiek aan te trekken. Het aantal kaarten verdeeld over twee dagen is beperkt om de ervaring voor de bezoeker hoog te houden. 

Het doel van de plantenmarkt is om aan het merk Gardeners’ World te bouwen, biologische planten bereikbaarder te maken voor de consument en Gardeners’ World nog sterker neer te zetten als volledig biologisch tuinmagazine. 

De markt van binnenuit veranderen

Hoofdredacteur Anne Wieggers: “Gardeners’ World is meer dan alleen een magazine. We vormen samen met onze lezers – die we zien als mede-tuiniers –  een groen platform en we inspireren elkaar. Ook doen we aan ‘practise what you preach’. Zo stimuleren we bijvoorbeeld zoveel mogelijk mensen om duurzaam te tuinieren en gifvrije planten te kopen voor in de tuin. Om de markt van binnenuit te veranderen, een belangrijk signaal af te geven en onze mede-tuiniers live te ontmoeten organiseren we sinds enkele jaren de Ambachtelijke Plantenmarkt. Hier vind je alleen maar duurzame, onbespoten planten, en we maken er (met duizenden mensen tegelijk) een echt tuinfeestje van samen.” 

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op.

Een greep uit de mogelijkheden:

  • Online of in print adverteren
  • Contentcreatie
  • Leadgeneratie

Meer weten?

Neem contact op met Gavin Woesthoff.